Måndagsfilmen :)

Idag har det regnat och jag har varit sjuk.. men det betyder inte att det vart en dålig måndag för det =D

Jag har nämligen kollat på en klart sevärd amerikansk polis-film (jag vet, låter inte alltför bra)
med al pacino och robert deniro som btw är fruktansvärt bra skådisar..
Filmen hette: Righteous Kill och handlade om två äldre poliser som är på jakt efter en seriemördare som vid varje offer lämnar en dikt. De båda polismännen grep en man för över trettio år sedan för ett liknande brott, frågan som nu uppkommer är: Grep de fel man? Man misstänker att seriemöraren kan vara ur deras egen kår...

Trodde först till en början att den skulle vara förutsägbar.. men filmen gör ett par härliga svängar och deras skådespeleri är minst sagt briljant.. Trots att dem båda är närmare 70 :S
(Var nämligen tvungen att kolla till hur gammal al pacino verkligen var på wikipedia..)
Gubben är ta mig fan 68 år, heelt sjukt.. =P gamle Tony Montana =D

Filmen får: 3/5 flygande brödrostar


So long, over and out // Adde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0